Svéd(d)élet(t)

Az életünk Svédországban.

2017. szeptember 12.

A vevőnek mindig igaza van, csak nem mindegy, hogy melyik országban

Budapesten a 14. kerületben laktunk, jó környéken, ahol kereslet lett volna legalább egy alapvető minőségre, csak sajnos kínálat nem volt. Ha megtehettem, akkor nem a sarki boltban vásároltam, de sajnos néha muszáj volt lemennem 1-1 elfelejtett alapanyag miatt.

A sarki "kisbolt" ez esetben egy nem is olyan kicsi CBA volt, ahol elvileg a magyar nemzet dicső fiai mindent megkaphatnak, mi szem-szájnak ingere, persze tökéletes minőségben. Hát majdnem. Az ügyből végül Homáros poszt is lett, amit ide kattintva el lehet olvasni : http://homar.blog.hu/2015/03/07/aki_a_cba-ban_vasarol.

A problémám annyi volt, hogy lesétáltam február 27-én némi csokiért, lisztért, kakaóporért és egy tejfölért a boltba. A megvásárolt 4 termék közül csak kettő sántított. Az egyik a csoki volt, aminek a lejárata február hónap volt (jó, tudom, még elvileg 1 napig szavatos volt), de mindezt szépen letakarták egy matricával, a másik pedig a tejföl, aminek a szavatossági ideje szerint 2015.03.09-ig tökéletesnek kellett volna lennie. Amint visszaértem és kibontottam a tejfölt szembe nézett velem egy szép nagy penészfolt. A csomagolás jól le volt zárva, nem volt sérült, és ahogy a képen is látszik a tejfölbe sem nyúltam bele. Természetesen ilyen mindenkivel megeshet, ez nem a CBA hibája, viszont az ezt követő ügyfélkezelés hagyott némi kívánnivalót maga után.

A tejföl kibontása után a termékkel és a blokkal a kezemben visszasétáltam a boltba (kb. 15 perccel a fizetés után már újra ott voltam), és kértem, hogy cseréljék a terméket, mert ezzel bizony probléma van. A válasz a következő volt : a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el, és sajnos nekik ezt nem áll módjukban cserélni (WTF??). Hiábavaló volt minden próbálkozás, a CBA költségvetése nem bírta el ezt a 119 Ft-os veszteséget. (Amúgy szerintem a gyártó kompenzálta volna őket, csak írni kellett volna nekik egy emailt a csatolt fotókkal....na mindegy). A veszekedés helyett inkább vettem egy másik tejfölt máshol, a Tékozló Homár olvasói pedig gazdagabbak lettek egy poszttal.

A fenti példa sajnos nem volt egyedüli, több helyen tapasztaltam azt Magyarországon, hogy az ügyfélbarát viselkedés szikrája sincs jelen, és úgy kezelik a vevőt/vendéget, mintha szívességet tennének neki, és nem pedig szolgáltatnának/árusítanának komoly pénzekért cserébe. Félreértés ne essék, nem várom, hogy mindenki körülöttem ugráljon, ha betérek valahová, de néha jól esett volna egy mosoly, vagy az, ha a kiszolgáló/kasszás köszön. 

A CBA-s történet két és fél éve eszembe sem jutott, csak most, hogy a svédeknél is tettem egy panaszt.

A Willysben vásároltunk darált marhahúst, ami sajnos a lejárati idő előtt 4 nappal megromlott. Rossz szaga volt, beszürkült és nyálkás lett, úgyhogy inkább nem ettük meg. Viszont próba-szerencse alapon küldtem az internetes felületen egy emailt nekik, amiben leírtam a problémát, és csatoltam mellé egy képet is. Mindezt vasárnap este hét órakor.

Másnap reggel  (8:36-kor) kaptam egy központi emailt, amiben elnézést kértek, és jelezték, hogy továbbítják az illetékes üzlet felé a panaszomat. Az adott üzlettől is kaptam egy emailt (2 órával később), amiben ők is elnézést kértek és írtak egy rövid javaslatot a hús tárolásáról is (4 fok alatt, hűtőben, ha nem használom fel inkább fagyasszam le, stb). Kaptam egy linket is egy svéd oldalhoz, ahol megtalálható az egyes állati részek leírása, feldolgozási, szeletelési javaslata és mindez fényképekkel van illusztrálva. Az email végén pedig leírják, hogy mikor legközelebb az üzletben járok jelezzek, mert kompenzálni szeretnének a csalódás miatt. Mindezt nem egy sablon válaszban tették, hanem egy olyan üzenetben, ahol éreztem, hogy én vagyok a vevő, akivel foglalkoznak, mert náluk költöm a pénzem, és ez nekik fontos.

Nem hiszem, hogy igényt tartanék a kompenzációra, viszont meg fogom köszönni az ajánlást és a linket is (mivel nagyon hasznos), és jó érzéssel megyek legközelebb is oda vásárolni. 

Ez csak egy példa a sok közül mindkét oldalon, és nem állítom, hogy minden esetben így működnek a dolgok. De amióta itt élünk, azóta ügyfélnek és fizető vendégnek érzem magamat az ilyen helyzetekben, mert mosolyognak rám, köszönnek nekem, és érzem, hogy figyelnek rám amikor velem foglalkoznak. Nem teher vagyok a nyakukra, és egy újabb hülye, aki csak megkeseríti a napjukat az értetlenkedésével.

Sokan írják, hogy ezek műmosolyok, és a svédek nem őszinték az ilyen helyzetekben. Én mégis inkább ezeket a "műmosolyokat" választom (bár nem érzem annak), mint a bunkó és lekezelő stílust, amit a magyaroktól kaptam. Nekem még jól esik, ha egy random árufeltöltő rám köszön vásárlás közben, és igenis feldobják a napomat az ilyen apróságok is.

 

NRebeka 1 komment vásárlás panaszkezelés

A bejegyzés trackback címe:

https://svedelet.blog.hu/api/trackback/id/tr7712825078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noti 100% 2017.11.12. 04:18:41

Nemcsak a CBA más multiknál se kezelik rendesen a panaszokat, valahogy ez nem prioritás nálunk hiába német vagy akármilyen cég...
süti beállítások módosítása