Svéd(d)élet(t)

Az életünk Svédországban.

2017. július 10.

A svéd kenyerek

A svédek valamiért imádják az édesített kenyereket. Alig lehet olyat kapni amiben nincs hozzáadott cukor. A legtöbben előnyben részesítik az előre csomagolt fajtát, de a boltokban azért kapni a friss verzióból is. A Magyarországon megszokott ropogós hájú fehér kenyérrel én egyátalán nem találkoztam még itt. Talán a bagettek hasonlítanak az otthon megszokott kenyérre, de hát az nem teljesen ugyanaz. Mindemellett itt sokkal drágább a kenyér, mint otthon, szerintem aránytalanul. Azt megértem, hogy a hús drágább (és ezerszer jobb minőségű), de a kenyér pont az a dolog amihez azért nem kell olyan sok minden. Na mindegy, biztos megvan ennek is az oka.

A múlt hét végén jókai bablevest készítettem (megjegyzem, hogy füstölt húst sem igazán lehet kapni) amihez viszont muszáj igazán jó fehér kenyeret enni, úgyhogy nekifogtam a kenyérsütésnek.

Most már igazán ideje lenne itthon kovászt készítenem, mert  időm is meg energiám is van hozzá, de mivel ez nem jutott előbb eszembe ezért maradt a sima élesztős kenyér. Finom lett, ropogott a héja, levegős volt a belseje, bár azt hiszem még van hova fejlődni, mert az én ízlésemnek nem volt elég száraz a belsejében a tészta.

Így nézett ki :

img_20170702_110244.jpg

img_20170702_110304.jpg

img_20170702_113852.jpg

De biztosan fog ez még javulni, mivel már kezdem unni az itteni kenyereket :)

NRebeka 2 komment étkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://svedelet.blog.hu/api/trackback/id/tr112655577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DDD3 2017.08.23. 16:48:52

Lehet, hogy kicsit későn, de a Willy's-ben (vagy máshol?) lehet majdnem rendes fehér kenyeret kapni és konkrétan a neve 'magyar kenyér'. Annyi az eltérés, hogy a héja nem annyira ropogós mint az otthoninak.

Ha Göteborg-ban jársz esetleg akkor a helyi vásárcsarnokban (Saluhallen) van (legalábbis 2012-ben még volt) magyar bolt, ott simán lehet, hogy van füstölt hús is.

NRebeka 2017.08.23. 19:36:21

@DDD3: Köszönöm, megnézem mindenképpen :) Füstölt húst is találtam a Willysben, egy húszkilós disznóláb képében :) Úgyhogy igaz, hogy mindent lehet, csak keresni kell.
süti beállítások módosítása