Svéd(d)élet(t)

Az életünk Svédországban.

2017. július 26.

Anyáék látogatása

A múlt héten anyáék voltak nálunk látogatóban. Jókat kirándultunk, jókat ettük, szép időnk volt, úgyhogy összegészében jól teltek a napok. :)

Szerdán érkeztek és vasárnap repültek vissza Magyarországra, úgyhogy volt pár napunk, hogy megismerjék a környéket.

Szerdán én mentem értük a reptérre, bár először azt hittem, hogy nem érek oda. A GPS az utolsó 10 km-en elvitt a svéd tanyavilágba, mert arra neki rövidebbnek és gyorsabbnak tűnt az út. Ez rendben is van, csak egy kicsit meglepődtem, amikor egy reptérre vezető út utolsó perceiben egy egysávos, keskeny úton mentem repcével és tehenekkel körbevéve. :) De aztán szerencsére visszavitt a főútra, így pont egyszerre értem oda anyáékkal. Hazafelé felvettük Viktort a munkahelyén és vásároltunk is egy kicsit, ahol anyáék láthattak pár új zöldségfélét és megismerhették a svéd szupermarketekben levő salátabárt. Ez szinte minden nagyobb boltban van, és mindig friss és finom dolgokat lehet összeszedni belőle. Egységáras, súly alapján kell fizetni. Vannak benne friss saláták, zöldségek, gyümölcsök, húsok, tengeri herkentyűk, gabonatöretek (pl. quinoa), tésztasaláták, olivabogyó, kapribogyó, stb, stb. Lehet hozzá szószt is választani, abból is kb. 6-8 féle van, valamint van mellette egyesével csomagolt evőeszköz is, így tökéletes útközbeni megoldás. Vettünk is belőle egy kóstoló adagot, ami nagyon ízlett nekik.Így néz ki egy ilyen pult :

Estére csak egy egyszerű, gombás-májas rizottót csináltam (az igazi, olasz fajtát), majd eltettük magunkat csütörtökre. Csütörtökön aztán körbesétáltunk az egész városban, megnéztünk minden érdekességet. Többek között egy órát ücsörögtünk a vasútállomáson, hogy minden fajta vonatot láthassunk, például a stockholmi gyorsot is, ami itt nem áll meg, viszont "lelassít" kb. 160 km/h-ra. Elég félelmetes, mikor a keskeny peronon állva ennyivel elsüvít az ember mellett egy vonat. A nyílt pályán ezek a szerelvények (ha lehet hinni az internetnek) kb. 200 km/h-s sebességgel mennek. Kiautóztunk a tóhoz is, ott is kirándulgattunk egy kicsit. Estére Viktort lasagne-val vártuk.

Péntekre egy dán túrát terveztünk, de reggel sajnos esőre ébredtünk. Végül megnéztük az itteni piacot, aztán átmentünk az Ikeába nézelődni. Anyáék még sosem voltak Ikeában, úgyhogy nekik ez igazán érdekes volt, plusz megkóstolhattuk a svédek autentikus húsgombócát, a lehető legautentikusabb környezetben. Péntek dél ellenére rengetegen voltak, kb. fél órát kellett állnunk a sorban, pedig 2 sor volt és 3 kassza üzemelt. Én vega zöldéggolyókat ettem némi párolt zöldséges zab kíséretében, ami finom volt, bár legközelebb biztos a húst választom. :)

Szombatra aztán visszatért a jó időnk, és átkompoztunk Helsingörbe. Körbejártuk Hamlet várát, és megnéztük a jellegzetes dán városkát is. Estére egy kis tacot csináltam, némi mexikói hangulatot csempészve a svéd életbe.

Vasárnap már az utazás napja volt, de azért előtte még bementünk Hässleholmba (V. cége ide fog költözni hamarosan), és Höör-be (ide szívesen költöznénk, ha találunk lakást). Amint beléptünk a malmöi reptér épületébe elkezdett szakadni kint az eső, ami azóta sem nagyon állt el, úgyhogy nagy szerencsénk volt az időjárással.

Pár kép a kirándulásról :

Érdekes volt, hogy anyáék még nem ismerték a svéd különlegességeket, úgyhogy mi is fel tudtunk fedezni új dolgokat, amiket eddig nem is láttunk meg.

NRebeka 1 komment utazás Svédország

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Digitális Dzsihád 2017.09.10. 11:46:43

Hm... Ezelőtt kábé több, mint tíz éve volt már salátabár itthon, a kies Magyarhonban, a Spárban...

[Irónia on]

Így néz ki. Kösz, hogy belinkelted, még sosem láttunk salátabárt!